onsdag 29 mars 2023

Statist

Jag har tackat ja till en statistroll i en kommande tv-serie. Jag som är skrynklig som ett russin och knappt kan gå. Kanske borde tackat ja till en skräckfilm i.st.

Fast det är ingen skräckfilm!

Snarare en snällfilm.

Nåväl jag gillar snällfilmer bättre, så jag får väl hanka mig fram och försöka se blid ut med min russinhy och kritvita frisyr (om man nu kan kalla det frisyr).

När jag var ung var jag en lovande statist som fick uppfylla mina infrusna skådespelardrömmar. Bara att sitta i sminket och vara viktig när jag blev förvandlad till ung el gammal figur med märkliga frisyrer och svärtade ögonlock var en saga.

Tänk att det kan vara så roligt att vara någon annan, att prova på en karaktär som är helt olik en själv. Och så få betalt för det!! Statistarvode blir man visserligen inte fet på , om det inte är en reklaminspelning. Men fika får man gratis!! Roligast är dock att träffa olika typer av människor som man kanske aldrig skulle se annars. Många roliga, sorgliga och orealistiska berättelser har tagit plats i de spartanska väntrummen där tiden kan bli lååång.

Så om ca 1/2 år syns jag i TV !

Vi ses :-) 

1 kommentar:

  1. Å det ska bli spännande att se! Alla åldrar har sin skönhet.

    SvaraRadera