tisdag 7 mars 2023

 "Jag borde vara glad. Jag jobbar på det" (Bodil Malmsten)

Bodils bloggtexter inspirerar mig att börja skriva igen. 

Visst, jag borde vara glad. 

Jag är glad!

Men arg!

Varför i helvete skulle han klippa av en tarm? Han gynekologen. När det var livmoder och äggstockar han skulle avlägsna (cancer). Sydde ihop. Höll ej!!

Tarmen sprack, innehållet rann ut i buken. Blodförgiftning! Nersövd 5 dagar! Stomi.

Herregud!!

Jag överlevde - Borde vara glad - Jag är glad.

Mer tänker jag inte berätta om min lååånga sjukhusvistelse, rehab, ASIH och hemsjukvård. Snart två år sedan, men inte glömt.

Idel träning, träning, träning, bra kost och "ha roligt" sa han som skrev ut mig!

Idag lever jag mitt nyanpassade liv med välklistrande stomipåsar, salttabletter m.m. Äter det jag vill/tycker om. Är tacksam och GLAD :-) Men flera år äldre!

Sämre hörsel, grå starr, artros och 2 fingrar som ej fungerar (h.tumme och pekfinger). Olika läkarteorier om orsaken. Själv är jag övertygad...............

Det känns bra att blogga om det, kanske kan du känna igen dig, kanske kan du känna empati. 

Jag kan ju fortsätta att berätta om mitt normala liv.

Idag. el. i morgon.

Nu ska jag läsa lite, insvept i en afrikansk poncho av lammull, väntandes på den stora snöstormen. Kanske en Irish coffee kan få upp värmen i min numera magra demolerade äldre kvinnokropp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar