måndag 13 mars 2023

Insändare

Godmorgon! Frukosten serverad med ett ex av DN på brickan. Sudukofrälsta maken har snott Kulturdelen. Jag börjar med Insändarsidan i del 1.
Känns som om det var jag som hade sänt in flera notiser idag. 
Fast det är det inte!
Typ, 
- den tacksamhet man känner för brevbäraren som punktligt kommer med tidningen i snöstormen.

-"de" och "dem" som föreslås att slås ihop till "dom"! Varför? För att barn har svårt att lära sig skilja på de och dem. Undrar just hur jag och många med mig har klarat sig så många år (snart 80). Tillåter mig inte att kalla det för språkets utveckling. För mig har den ändringen ingen relevans.

- Varför släppte Peter Wolodarski in Alice "i underlandet" i DN:s korridorer? Vad har hon där att göra? Självvalt el. påtryckningar -  kan man undra? 
I så fall vart är vi på väg?

Jag tycker i alla fall att Loreen är en värdig representant med låten Tatoo.

Synd att Ruben inte fick något av de nominerade priserna på Oscars.

Nu har jag sagt mitt. 
Godmorgon och "Have a nice Day"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar