söndag 12 mars 2023

Bokhyllan

 "Säg mig vad du läser, så ska jag säga vem du är"!

I så fall är jag nog rörig, vetgirig, nyfiken och allätare.

Fick ett ryck och började städa min bokhylla igår. Det tar tid. Jag hittar en mängd spännande titlar som jag redan glömt bort att jag hade. Undrar om jag läst böckerna? Eller så har jag en helt ny skatt att ta till mig såväl mulna som snövita dagar, kanske inomhus på fårskinn i lässtolen el. utomhus på fårskinn på trappan. 

Vem ska avgöra det ?

Faktaböcker, biografier, serieromaner, konst och skrivlitteratur samt mina egenhändigt skrivna sagoböcker m.fl. Det är bara att börja om. Jag som storköpare hos Adlibris, kanske borde pausa ett tag. Blir så frestad av bra rescentioner bara!!!

Önskar dig en god lässtund denna vinterdag.

Det blir nog ute i solen (med skidkläder på) :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar