fredag 16 mars 2018

Kramp

Det är bra med internet, då kan man leta orsaker och diagnoser själv, när vårdcentralen inte riktigt tar en på allvar. Skrev in mitt problem på nåtet och vips kom Pernilla Wahlgrens blogg upp med samma problem.
Det blev några trådar att läsa och själv skrev jag.
Vi är flera
Iofs skönt att veta, men vad gööör man? Har varit hos kirurg som konstaterade en läkt spricka och en liten oläkt i ändtarmen, några små obetydliga hemoroider!! Fick specialsalva att trycka upp 3 ggr./dag!! Har nu hållit på med det i 5 veckor. Ont, ont, men mindre kramper.
Min sjukgymnast har kanske kommit på lösningen, min artros i ländryggen. Den spänningen ställer till det och jag spänner skinkmusklerna och då blir det som ett sendrag inne i tarmen samt runt skinkornas nedre delar. Sjukgymnasten behandlar med TNS-apparat och jag gör dagligen mina gymövningar. Snart borde det väl för f-n vara över. Tappar humör och lust. Jag som skall försöka hitta en snygg klänning till dotterns bröllop i maj.
Bara att bita ihop tydligen!
Men som sagt, tur att vi är fler.
Får se om det kan bli nya trådar. Skriv gärna här annars.
Trevlig helg!

3 kommentarer:

  1. Uff da.... ät mer grönsaker och fisk och ät mindre kött samt drick mycket vatten samt ta en motionsrunda (var eller varannan dag) DET håller kroppen i trim även om man börjar bli lite äldre.

    SvaraRadera
  2. OBS:Var inloggad på din blogg när du kommenterar på min eller någon annans blogg spå lämnar du din Googleadress till din egen blogg. Så ser andra läsare den och gör besök på din blogg
    "tips i natten" från mig.

    SvaraRadera
  3. Menar du så här. Tack för tips! Jag lever som du lär, men ryggen hänger inte riktigt med.

    SvaraRadera