torsdag 22 februari 2018

Min morgontidning

Kl. är fm. när jag pulsar ut i mina Skåneträskor för att hämta morgontidningen.
En skön stund på dagen.
Jag är en så´n som läser tidningen bakifrån och börjar alltid med Kultursidorna.
Prickar av det utbud av kvällens TV-program som jag vill se och ger mig sedan i kast med korsordet. Det gäller att ta tidningen före maken. Han är sudokofrälst och det kan ta tid! Jag ögnar igenom allehanda kulturrescensioner, utställningsförslag, litterarturpresentationer och stannar ibland upp för en intressant artikel.
Därefter kollar jag lokaldelen, för att se hur det går för dem som bor inne i staden. Mycket sopor är det och råttsanering pågår!
Den längsta lästiden blir i huvuddelen med alla nyheter (som jag redan hört på morgonradion!). Försöker att läsa med kritiska ögon i valtider, för att se vad som kan lysa igenom. Fast ibland blir man lurad. Då tar jag ett snack med maken och så faller det på plats igen.
Nu vet jag allt - nu kan dagen börja! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar